NAJPIĘKNIEJSZE WIZYTÓWKI

Wizytówka!

Mała karteczka, zawierająca najważniejsze informacje o osobie obdarowującej nią. Towarzyszy chwilom nawiązywania znajomości i jest swoistym wspomnieniem danej osoby.




Zastanawiacie się zapewne dlaczego piszę o wizytówce na blogu modowym?! Tak jak strojem możemy pokazać naszą osobowość, tak wizytówką prezentujemy naszą osobę. Dzięki niej, możemy pokazać jacy jesteśmy i dać się zapamiętać!


Istnieją cztery rodzaje wizytówek: służbowa, osobista, rodzinna lub kombinowana. Zawsze zawiera imię i nazwisko właściciela oraz zależnie od typu najważniejsze informacje takie jak np.: nazwa firmy, namiary danej osoby, zawód lub sprawowane stanowisko.
Z przyczyn praktycznych wymiar współczesnej wizytówki zazwyczaj nie przekracza wymiarów 9 cm x 5,5 cm, ponieważ większe wizytówki dla ich zarchiwizowania wymagałyby specjalnych wizytowników. Możemy się też spotkać z wymiarem międzynarodowym, zgodnym z formatem kart kredytowych: 85,60 mm × 53,98 mm.


Tworząc swoją własną wizytówkę należy zwrócić uwagę na kilka aspektów:

1. Kto będzie odbiorcą naszych wizytówek? (Tworząc je dla osób starszych musimy zwrócić uwagę na prosty design oraz duże litery; Przy ważnych sprawach urzędowych nie powinny mieć miejsca udziwnione formy graficzne, stawiamy raczej na klasykę itp)

2. Jaki przekaz o nas ma dawać wizytówka? (Czy chcemy pokazać nasz profesjonalizm, a może zwariowane podejście do świata; Jeśli prowadzimy kwiaciarnię, nasza wizytówka będzie wyglądała inaczej niż gdybyśmy byli urzędnikami)

3. Przy jakich okazjach będziemy ją rozdawać? (Jeśli bierzemy pod uwagę różne okoliczności, niesprecyzowane, ten punkt może Was nie interesować, jeśli jednak jesteśmy restauratorami i chcemy aby potraktowano nas poważnie przy różnego typu interesach, powinniśmy zaprojektować naszą wizytówkę tak, by talerze i zdjęcia kawy nie stanowiły głównego punktu blankietu)

4. Jak chcemy aby nas zapamiętano? (Pamiętaj, że wizytówkę często chowamy do portfela i po pewnym czasie możemy już nie kojarzyć jej właściciela, zdarzyło mi się niejednokrotnie znajdując ciekawą wizytówkę sprawdzić kim jest właściciel, tylko dlatego, że tak zaciekawił mnie sam blankiecik)



Tworząc swoją wizytówkę, musiałam wziąć pod uwagę kilka aspektów:

1. Mały fundusz na ich wykonanie. - Zamiast zamawiać projekt w drukarni postanowiłam wykonać je w głównej części sama.

2. Jak zwrócić na siebie uwagę, tak aby mnie zapamiętano? -Mając mały fundusz i chcąc wykonać wizytówki w większości samej musiałam zrezygnować z oryginalnych, udziwnionych projektów. Postawiłam za to na śliczny kolor, a w zasadzie na cztery! Znalezienie papieru o odpowiedniej fakturze, kolorze i wielkości zajęło mi kilka dni, ale opłaciło się!

3. Jak ładnie graficznie rozplanować wizytówkę aby wszystko do siebie pasowało? -Niestety nie mam zdolności plastycznych i nie jestem biegła w programach graficznych. Zatem jak sobie poradzić z projektowaniem własnej wizytówki? Skorzystać z pomocy. W moim przypadku był to przyjaciel, który mi pomógł. Poprosił mnie o 2 istotne rzeczy: informacje jakie mają się znaleźć na wizytówce oraz czcionkę. To znacznie ułatwiło mu pracę. Jeśli nie macie akurat takiego "dobrego duszka" wśród znajomych, możecie przygotować projekt na zwykłej kartce, czcionkę pobrać na pendrive i z pięknym uśmiechem na twarzy poprosić Pana w drukarni aby Wam pomógł. Mając takie dane, to dla niego chwilka czasu i nie zapłacicie nic za sam projekt!


Zebrałam dla Was w sieci sporo różnych projektów wizytówek, które uznałam za bardzo inspirujące!
Mam nadzieję, że pomogą Wam w tworzeniu Waszych idealnych blankiecików. :)

Nawet jeśli nie prowadzisz bloga lub innej działalności, w której byś jej potrzebowała. Pomyśl jak miło będzie wyciągnąć swoją wizytówkę, gdy poznasz kogoś interesującego i poprosi Cię o numer telefonu :)


Creative and Inspiring Business Card Designs






























































































3 komentarze :

M&MKFashion pisze...

Wizytowka fajna sprawa !!! :))

Anonimowy pisze...

Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

Marcin72 pisze...

Chciałbym Wam polecić stronę https://netinvest.com.pl/jak-zrobic-wizytowki-nadajace-sie-do-recyklingu/, na której znajdziecie wiele przydatnych informacji na temat tworzenia wizytówki. Jeżeli jesteście zainteresowani to wszelkie informacje znajdziecie na stronie głownej.