CO WARTO ZWIEDZIĆ W LONDYNIE?!



Kilka dni temu wróciłam z Londynu i chcę się z Wami podzielić adresami ciekawych miejsc, które miałam okazję odwiedzić. 



Wiele z nich, to sklepy poświęcone modzie, targi staroci oraz second hand'y. Nie martwcie się jednak, bo znajdzie się i kilka oryginalnych propozycji. Z góry przepraszam za słabą jakoś niektórych zdjęć, wykonywałam je komórką i nie zawsze miałam ku temu dobre warunki. :)


*Wchodząc w link pod nazwą każdego ze sklepów będziecie mogli się o nim dowiedzieć więcej.


CAMDEN PASSAGE

Jednym z moich ulubionych miejsc jest Camden Passage. Znajduje się w centrum Londynu, nieopodal stacji metra Angel. 
Odnajdą się tu szczególnie miłośnicy stylu retro, vintage oraz fascynaci antyków. Chodząc pasażem napotkamy wiele butików z sukienkami, kapeluszami oraz dodatkami rodem z minionych dekad. Jeśli poza modą interesują Cię również antyki, to będziesz pod wrażeniem. Zastawy stołowe, porcelana oraz sztućce za przysłowiowe "grosze" można tu nabyć bez problemu. Oto kilka sklepów, których nie możecie tam pominąć.



Znajdziecie tu biżuterię, ubrania oraz oryginalne dodatki, takie jak ten ręcznie wykonany kapelusz, za jedyne 17 funtów.





W tym sklepie poza przepięknymi strojami i akcesoriami znajdziecie również wiele modowych inspiracji.






W butiku Annie's na Camden Passage znajdziecie piękne koronkowe suknie z ubiegłego wieku. Tu niestety ceny są nieco większe, ponieważ za koronkową suknię zapłacicie od 150 do 300 funtów. Dodatkowo można tu nabyć piękne koronki za 4 funty oraz inne dodatki vintage.







Jeśli szukasz sukni ślubnej lub choćby ślubnej inspiracji, to tu ją znajdziesz. Piękne suknie oraz dodatki vintage w najlepszej jakości.





Przechodząc Camden Passage moją uwagę przyciągnęła śliczna suknia ślubna. Choć miała piękny krój, bardziej zadziwił mnie jej rozmiar. Ciężko określić go "na oko", jednak mogę powiedzieć, że wynosił między 40, a 42. Biorąc pod uwagę charakter prowadzonego przeze mnie bloga, to ten sklep mogę Wam polecić z ręką na sercu. Nawet jeśli nie planujesz ślubu w najbliższym czasie, znajdziesz tu inspirację na przyszłość.





Ladies

Nowy sklep w Pasażu, ale równie ciekawy. Ceny nieco wyższe, ale dobrze wykonane rzeczy w stylu retro są warte swojej ceny. 



COVENT GARDEN MARKET

Jest to przepiękny pasaż położony w dzielnicy Covent Garden w centrum Londynu. Dostaniemy na nim wszystko, zależnie od dnia tygodnia. Będąc tam w poniedziałek prym wiodą antyki, zabytkowa biżuteria i retro ubrania, za to w środę znajdziemy przede wszystkim dzieła sztuki. Poza targiem, na jego obrzeżach swoje sklepy mają najlepsze domy mody, takie jak np. Chanel. Niezwykłą atmosferę tego miejsca tworzą również uliczni artyści, którzy szczególnie upodobali sobie to miejsce.








Sklep, który moim zdaniem zasługuje na wyróżnienie to Moomin! Znajdziecie tu wszystko z Muminkami, a że była to moja ulubiona bajka w dzieciństwie, to nie mogłam wyjść z pustymi rękoma. 
Polecam gorąco!







Na ten sklep natrafiłam zupełnym przypadkiem. Przechodząc ulicą w dzielnicy Covent Garden, zaciekawiła mnie kobieta siedząca w witrynie sklepowej. Gdy podeszłam bliżej okazało się, że maluje tenisówki w przepiękne wzory. Jak się dowiedziałam, zakupując tenisówki, można je dodatkowo pomalować, na wybrany przez siebie wzór. Ceny tenisówek wahają się między 20, a 40 funtów. Bardzo ciekawa pozycja na liście do zwiedzenia :)







To zdecydowanie jeden z najlepszych sklepów jakie widziałam w Londynie. Znajdziecie tam T-shirty z niebanalnymi wzorami, których nie powstydzi się żadna dziewczyna. Duża gratka dla chłopaków. Mój pokochał ten sklepik.









Mój ulubiony sklep! Mają tam wszystko w stylu vintage i retro. Zarówno dla mężczyzn jak i kobiet. Nawet mój chłopak, który nie jest specjalnym fanem tego stylu, zaczął szperać w kapeluszach i płaszczach. Polecam, zwłaszcza, że w Londynie mają 4 butiki, a kolejne 4 znajdziecie w Szwecji. Ja byłam w butiku przy Great Marlbough Street w dzielnicy Soho.











Ostatnia pozycja na mojej liście to Forbidden Planet. Sklep mieści się przy Shaftesbury Avenue 17, między stacją metra Covent Garden, a Holborn. Raj dla chłopaków, ale dziewczyny też tam znajdą coś dla siebie. Sklep to mekka fanów filmów i seriali, zarówno tych fabularnych jak i rysunkowych. Mnóstwo t-shirtów, toreb, zabawek, gadżetów oraz książek związanych z tematyką seriali. 
Twój facet oszaleje :)







fot. Rafał Osiński oraz internet

1 komentarze :

FLEXY FASHION pisze...

bardzo ciekawe miejsca :)